بازديد-مديركل-محيط-زيست-گيلان-از-اداره -پارک-ملی-بوجاق<-span><-p> " /> بازديد-مديركل-محيط-زيست-گيلان-از-اداره -پارک-ملی-بوجاق<-span><-p> " />
کد خبر : 6595 تاریخ انتشار : ۳۰بهمن ۱۴۰۱ ساعت 23:59

بازديد مديركل محيط زيست گيلان از اداره  پارک ملی بوجاق


	بازديد مديركل محيط زيست گيلان از اداره  پارک ملی بوجاق

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گيلان در بازديد از اداره پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر، در جريان برخي مشكلات و كمبودهای پارک ملی  و نقاط ضعف و قوت گشت های ماموران يگان حفاظت قرار گرفت.

به گزارش نیمرخ گیلان/ در ادامه بازديدهای سرزده مديركل حفاظت محيط زيست گيلان از ادارات و پاسگاه های حوزه استحفاظی،صبح امروز یکشنبه ٣٠ بهمن ماه  1401 «حمزه عشوری» مدیرکل محیط زیست گيلان به همراه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ضمن بازديد از پارک ملی خشکی دریایی بوجاق کیاشهر، با محيط بانان و پرسنل این اداره  ديدار و گفتگو كرد.

در اين برنامه بازديد مديركل حفاظت محيط زيست گيلان در گفتگو با محيط بانان در جريان برخي مشكلات و كمبودهای پارک ملی  و نقاط ضعف و قوت گشت های ماموران يگان حفاظت قرار گرفت.

پارک ملی بوجاق دارای عالی ترین درجه حفاظتی در منطقه چهارگانه است.

گفتنی است در خرداد ماه سال ۱۳۸۱ منطقه ای به وسعت ۳۲۶۰ هکتار مشتمل بر دهانه سفیدرود، تالاب بوجاق در غرب و لاگون کیاشهر در شرق آن به انضمام بخش هایی از پهنه آبی دریای خزر  تا عمق ۶ متر در امتداد پارک، به عنوان پارک ملی بوجاق مورد تصویب قرار گرفت.

این منطقه زیستگاه مهم زمستان گذرانی پرندگان در خطر انقراض جهانی است و از زیستگاه های مهم تخم ریزی و زادآوری ماهیان محسوب می شود و بر اساس معیارهای مهمی چون گیاهان و جانوران منطقه به ویژه زیستگاه پرندگان در زمره رامسرهای سایت های ایران است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید